Het was stil aan de overkant - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Servia Brand - WaarBenJij.nu Het was stil aan de overkant - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Servia Brand - WaarBenJij.nu

Het was stil aan de overkant

Door: Servia

Blijf op de hoogte en volg Servia

25 Juli 2010 | Thailand, Koh Tao

Hallo lieve mensen,

Eindelijk weer een nieuwsflits! Inmiddels al een tijdje op de eilanden van Thailand en ik moet zeggen dat het best goed toeven is hier.

Ik ben begonnen op Koh Samui, waar ik met Tess en Fran had afgesproken (in Sumatra leren kennen). Wat een vreselijk eiland is dit; heel veel (sex-) toerisme, winkels, travestietenshows (waar we overigens ontzettend hebben gelachen..) veel drank, vreselijke mensen en muziek. Maar het was gezellig om bij te kletsen met die meiden. Na een paar nachtjes was het voor mij wel weer mooi geweest en ben ik alleen op de boot naar Kho Pagnan gestapt, om lekker te gaan relaxen ergens op een rustig strandje.

Op Kho Phagnan aangekomen werd ik meteen aangevlogen door een zwerm taxichauffeurs en proppers van resorts, iets waar ik steeds weer akelig van word. Mijn tactiek is inmiddels om tijdelijk onder te duiken en dus gooide ik mijn tas even bij een reisbureau in een hoek en ging met wat eten en mijn nieuwe ‘map’ op schoot een plan maken. Mijn oog viel eigenlijk meteen op The Sanctuary in de baai Haad Tien, lekker relaxen op een verlaten strand waar ik yoga-lessen kan volgen.. klinkt heerlijk na mijn ervaring op Koh Samui. Plan gemaakt dus.

Nadat ik een leuk nieuw jurkje had bemachtigd (voor je weet ooit nooit) nam ik de slow-boat naar de veelbelovende plek (www.thesanctuarythailand.com). Na een klein kwartiertje varen zag ik in de verte een prachtig wit strand met palmbomen en een paar strandbedjes. Precies wat ik bedoelde!

De volgende dag werd ik om 7:00u wakker van de zon die door de zolderramen van onze dorm naar binnen scheen. Ik knoopte mijn klamboe op en kroop van mijn dunne matje op de grond. Tijd voor een frisse douche en mijn eerste Pilatusles. Mijn kamergenote Xiaohui ging gezellig met me mee. In de middag volgde ik een yogales en tijdens het vallen van de avond probeerde ik een meditatieles.

De lessen worden gegeven in een prachtige ruimte. Een enorme hut gemaakt op palen in de jungle, helemaal open zodat je alle geluiden van de natuur kan horen en het groen om je heen ziet, maar helemaal omspannen met een muskietennet zodat de duizenden muggen je niet te grazen kunnen nemen tijdens de les.

De dagen vullen zich met yogalessen en de spierpijn wordt steeds heftiger naarmate de week vordert, maar ik geniet enorm hier. Van het lekkere eten, het sporten en zonnen onder een palmboom op het witte strand aan de blauwe zee. Xiaohui en ik zonderen ons een beetje af van het, wat wij gekscherend, ‘sekte’ noemen. Heel veel mensen volgens een detoxprogramma. Maar wij vinden het een beetje onzin om geld te betalen om niet te mogen eten en we lopen ook niet warm voor de bijbehorende klisma’s. Wel neem ik een Thaise massage in het welnesscentre van dit ‘trainingskamp’. Een ervaring op zich; mensenlief ze liep nog niet over me heen!

De laatste dagen slaapt ook Lise bij ons in de dorm. Heel tactisch weren we andere gasten uit onze dorm, omdat we het heel gezellig hebben met z’n drietjes. We liegen tegen nieuwe gasten dat de dorm veel te warm is, op de grond slapen echt heel vervelend en dat er rare beesten zitten en we zooo blij zijn met onze klamboe. Op deze manier houden wij onze privacy in the dorm, hi.

Met Lise en Xiaohui ben ik gisteren per boot naar Koh Tao verhuisd. De yogalessen zaten erop en we waren volledig tot rust gekomen, tijd om te gaan voordat we alsnog in deze sekte worden opgenomen…
De boottocht naar Koh Tao was vreselijk. Het weer sloeg om en iedereen om me heen werd ziek en zat met plastic zakjes op schoot. Ik focuste me op mijn ademhaling (geleerd met de yoga) en gelukkig bleef mijn zakje leeg.

Vandaag gedoken, want Koh Tao is HET duikeiland van Thailand. Ondanks dat het weer heel slecht was deze ochtend en het zicht daardoor ook niet zo goed, was het fijn om hier een paar duiken te maken. Het is altijd weer een soort van meditatie onder water (klink ik al zweverig?). Ter compensatie van het slechte weer, werd de duik geleid door een hele knappe divemaster (type Xander de Bousonje).

Morgen verhuis ik voor een paar dagen (terug) naar Koh Phagnan, waar ik nog even met de voetjes van het strandzand ga tijdens the Fullmoonparty!

- Do not believe anything because it is said by an authority or it is said to come from Angels or from God's or from an inspired source.
Believe it only if you have experienced it in your own heart and mind and body and found it to be true.
Work out your own path through this world with diligence.
Buddha -


  • 25 Juli 2010 - 10:52

    Maruschka:

    Goed om weer wat van je te horen! Vierdaagsefeesten voorbij dus ik kan ook wel een rustoord gebruiken;-). Dikke kus

  • 25 Juli 2010 - 11:21

    Stijn:

    Heeft Xander de Bousonje ook ervaring met jonge mannen, zoals ik, die tijdens het duiken last hebben van druk op de trommelvliezen?
    Maybe he can help me???

    Wat klinkt het weer allemaal geweldig, Servia.
    Donderdag vertrek ik naar mijn bestemming. Ik hoop op wat vergelijkbaars. Tot gauw weer.

    x stijn

  • 25 Juli 2010 - 13:10

    Yvonne:

    vet je bent op mijn favo plekje van thailand
    ben je al op shark beach geweest tussen 2-4 kun je daar met haaien snorkelen
    GRAAAAATIS

  • 25 Juli 2010 - 16:16

    Kees:

    je kunt wel spreken van de dozen op stap zeg sjonge hahahaa

  • 25 Juli 2010 - 21:23

    Sylvia:

    Hoi Servia,

    Wat leuk om weer even een verslagje te lezen, was weer even geleden. Ik ga vooralsnog niet reizen, het is veel te duur om in deze tijd van het jaar nog een last-minute naar Thailand te boeken. Stel het even uit tot januari/februari, maar das niet erg, want dan kan ik je tips gebruiken om mijn reis ook helemaal top te laten verlopen.
    En volgens mij is het ook erg gezellig met die meiden daar. Super mooie foto's trouwens!! En fullmoonparty, dat is echt helemaal geweldig om dat mee te kunnen maken. Ben echt jaloers. Geniet ervan.

    Gr. Sylvia

    p.s. ik ben een 'frisse meid' geworden!!! :-)

  • 26 Juli 2010 - 07:13

    Chantal:

    Hee daar ben je weer,

    Servia, volgens mij ben je nu echt aan het genieten! Super.
    Wij vertrekken woensda met de camper, waarschijnlijk richting Portugal. (beetje dichterbij dan jij).

  • 26 Juli 2010 - 07:39

    Geke :

    Hey Servia,

    Altijd weer geweldig om jouw avonturen te lezen! Echt goed om te lezen dat je zo heerlijk aan het genieten bent! Keep up the good work!
    Mocht je nou op de full moon party zijn, kun je een klein springerig meisje tegenkomen, Birgit. Is vriendinnetje van mij en ook lekker op reis! Doe haar de groetjes van me en geef haar maar een dikke knuffel!

    Kus!

  • 27 Juli 2010 - 14:31

    Irma:

    Hoi Servia,

    Errug leuk om jouw verhalen te lezen! Geniet van deze speciale tijd, bijzonder dat je dit allemaal mee kan én mag maken.

    Groetjes,
    Irma

  • 28 Juli 2010 - 20:12

    Christel:

    Ha Servia,

    Leuk om weer je avonturen te lezen.....Ik zie dat je nog 30 dagen te gaan hebt! Jeetje wat gaat het allemaal snel he! Geniet er nog lekker van. De laatste weken gaan jullie met zn tweeen rondtrekken, toch? Veel plezier nog...

    Liefs Christel

  • 29 Juli 2010 - 06:59

    Sam:

    Lieve Moos,
    En het is hier zo stil zonder jou. Geniet nog van de tijd met Florian, een nieuwe start van je reis. En ik ben blij dat je dan weer snel richting Eindhoven komt. Is het niet meer zo stil.
    Liefs, Sam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Servia

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 233013

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

De wereld is een toverbal

Landen bezocht: