Rugzak op en hop naar de eilanden! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Servia Brand - WaarBenJij.nu Rugzak op en hop naar de eilanden! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Servia Brand - WaarBenJij.nu

Rugzak op en hop naar de eilanden!

Door: Servia

Blijf op de hoogte en volg Servia

15 Juli 2010 | Thailand, Kanchanaburi

Gisteren en vandaag leuke dagen gehad in Kanchanaburi. Geslapen in een bungalow op palen aan the river Kwai (www.bluestar-guesthouse.com) een erg mooie plek met een prachtige tuin!

De dag van aankomst was ik erg moe, daarom deed ik lekker rustig aan en toen het enorm ging onweren ben ik in mijn bungalow gaan liggen met een boek. Het ging verschrikkelijk te keer, mijn huis (op palen) wiebelde door de enorme wind. Ik had het gevoel dat de donder en bliksem recht boven mijn rieten dakje hing... best spannend.

De volgende dag kwam ik erachter dat ik een hele leuke buurvrouw had uit Canada; Anick. We raakten aan de praat en binnen een klein half uurtje zaten we samen in de bus naar de Erewan waterval, gezellig! We beklommen deze tot het 7e level (ja zussie, I did it!) en toen het begon te stortregenen moesten we nog helemaal naar beneden klauteren (minder). De avond was gezellig; potje kaarten met andere gasten van ons Guesthouse. Tijdens het kaarten werden er 3 verschillende talen gesproken (NL, Engels en Frans), dus speelden we een heel makkelijk spelletje.

Vandaag op de fiets het Thailand Burma Railway centra (museum) bezocht en de Bridge over the River Kwai. Ik nam in het museum de tijd om alle informatie te lezen en foto's te bekijken. Het maakte enorm veel indruk op mij. Wellicht nog meer indruk maakten de lange rijen graven op de oorlogskerkhoven tegenover het museum.

Na mijn bezoekje aan het museum maakte ik een wandeling over de wereldberoemde Bridge over the river Kwai. Het is ook mogelijk om de trein nemen. Een ritje met deze boemeltrein over de dodenspoorweg laat zien voor wat voor bijna onmogelijke taak de dwangarbeiders hebben gestaan.

Bij de aanleg van de Death Railway door de Japanners tussen Birma en de Golf van Thailand zijn vele tienduizenden mensen gesneuveld, naar schatting 100.000 Aziatische dwangarbeiders en ruim 16.000 krijgsgevangen uit de JEATH-landen, Japan, Engeland, Amerika, Australië en Holland.

Vanavond met de nachttrein naar de eilanden. Ik zit nu te wachten tot ik Bangkok weer uit kan!

Foto's volgen ...

  • 15 Juli 2010 - 14:35

    Edwin:

    Ha Servia,
    Super al die mooie foto's. Geweldig wat je allemaal mee maakt.
    Heel veel plezier nog.
    Groetjes Edwin en Thessa

  • 15 Juli 2010 - 19:14

    Maruschka:

    Hé wereldreiziger, zo geweldig allemaal. Ik zit midden in de Vierdaagsefeesten! Zaterdag starten we. Dikke kus

  • 15 Juli 2010 - 20:05

    Tasja:

    Sorry, de foto's komen moet er even goed voor gaan zitten, maar ze komen echt!!!! Nog even geduld!!! dikke natte kus Tasja, ik mis je!!!!

  • 16 Juli 2010 - 09:56

    Sam:

    Moos,
    Ik vind je zo`n lieve vriendin. Je vertrekt naar het buitenland en schenkt mij je fiets! Ik ben er erg blij mee, dank je. Vandaag weer een als look a like Moos door de bossen gecrosd!
    Kus

  • 16 Juli 2010 - 16:38

    Nelly:

    wat is dat voor n schatig poesje op die foto hier alles oke dinsdag gaan wij op vacantie [ytalie]'maar we houden contact groetjes + kus van ons

  • 16 Juli 2010 - 22:04

    Anke :

    Ah ben je daar nu, wat een kilometers maak jij.
    De bridge over the river Kwai is inderdaad erg indrukwekkend. Wij hebben net een vakantie in Friesland gehad, ook heel leuk. Ben je daar wel eens geweest?
    Ik ga ff je verslagen lezen.
    Kus Anke

  • 17 Juli 2010 - 08:56

    Rob En Jolanda:

    Hey Servia,

    We hebben je foto's zitten bekijken, echt super!

    Wij zijn net terug van de vakantie naar Corfu, heerlijk gehad!

    Veel plezier nog en doe Anne de groetjes als je haar ziet!

    x Rob en Jolanda

  • 18 Juli 2010 - 20:12

    Sylvia Van Baalen:

    Ha Servia,
    Nou ik ben echt jaloers na een avondje reisverslagen lezen. Het begint bij mij ook te kriebelen om een leuke reis te ondernemen. En wellicht zit dat er wel aan te komen. Ik heb namelijk een nieuwe baan, als jurist grondzaken bij de gemeente Helmond. En beetje afhankelijk van wanneer ik ga beginnen, probeer ik nog een reis te plannen, wellicht naar Thailand. ALs ik in de buurt kom, laat ik het je weten.

    Geniet er verder van. Moet wel eerlijk zeggen dat ik je wel mis hoor....!

    Xx Sylvia

  • 18 Juli 2010 - 22:08

    Nienke:

    Hey lieve schat,
    Wat gaaf om over Thailand te lezen. Krijg zelfs al een beetje heimwee.. Al is het hier een grote roze (maar soms toch nog een beetje angstige) wolk! Zeker morgen; roze maandag op de Tilburgse kermis. De herrie is helaas minder leuk...
    Ga morgen op gesprek bij een asielzoekerscentrum in Oisterwijk; ze zoeken een medewerker die kan zorgen voor de begeleiding van minderjarige alleenstaande asielzoekers (13-17jr). Super interessant dus hoop dat ik word aangenomen! I'll keep you posted.
    Geniet van je laatste weken alleen reizen, en ik hoop dat je een geweldige tijd krijgt met Florian. Laat me horen hoe je duiken zijn op de eilanden!!!!!! :D

    Loveyou xx

  • 19 Juli 2010 - 21:05

    Ton:

    Ha Servia,

    Je hebt echt je roeping gemist als schrijfster van reisverhalen! Prachtig zoals je alles verwoord! Geniet ze nog.

  • 21 Juli 2010 - 08:18

    Rens:

    Hey meis, hoe gaat het met je krullen? Daar lees ik niets meer over :)

    Indrukwekkende trip gemaakt dus in voormalig oorlogsgebied, heb die serie gezien op TV was mooi om te zien. In het echt heeft het vast nog meer impact.

    Ben benieuwd waar je nu bent.

    x Rencia

  • 21 Juli 2010 - 18:07

    Roel Vlootman:

    Hallo, wereldreiziger.
    Het gaat volgens mij goed met je.
    Fantastisch om te doen.
    Iets anders als een weekendje Trier, ook leuk, maar ja.
    Nog veel plezier!
    Voorzichtig.

  • 23 Juli 2010 - 09:51

    Chantal:

    Hee Servia,

    Waar zit je toch, tis al zo lang geleden dat je geschreven hebt? Ik mis je leuke verhalen.

    Chantal

  • 24 Juli 2010 - 17:50

    Sam:

    Moos.waarbenjij.nu?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Servia

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 233214

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

De wereld is een toverbal

Landen bezocht: