Perhentian Kecil - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Servia Brand - WaarBenJij.nu Perhentian Kecil - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Servia Brand - WaarBenJij.nu

Perhentian Kecil

Door: Servia

Blijf op de hoogte en volg Servia

31 Mei 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Wat een leven...

Een paar dagen geleden besloten we KL te verlaten en in te ruilen voor rust. Daarbij dachten we aan zoiets als zon, zee, strand. Even dat huidje bruinen is ook niet gek.

Na een reis van 6 uur met een nachtbus van KL naar Kuala Besut, zijn we met de Ferry naar dit prachtige eiland gebracht. Onze bustickets kochten we net op tijd, maar een slaapplaats konden we helaas niet meer vinden op het eiland. Het is vakantie voor de locals, daarom erg druk. Het voelde als 50 graden in de zon en ik kan je zeggen met zo'n backpack op je rug en een nacht bijna geen slaap is dat echt niet grappig. Het leek ons beter om naar een minder populair gedeelte van het eiland te verplaatsen, naar een ander baaitje. Daar was gelukkig nog wel plek in een soort van geitenhok met bed, maar met uitzicht op zee (dlagoonperhentian.net).

O, trouwens. Ik zal even mijn reismaatjes voorstellen. Let me introduce you to Nienke uit Tilburg. Een super gezellige meid en nu ook mijn kamergenootje. Mijn andere medereiziger is Chris uit Scotland. Een rustige vent met ontzettend droge humor. Nienke en ik lachen ons de hele tijd kapot met hem. Zelfs 's nachts, want hij praat en lacht keihard in zijn slaap en dat horen we super goed door die kartonnen muren van ons geitenhok. Het duo heb ik zelf omgedoopt tot Simon & Garfunkel want het beestje moet een naam hebben. Jammer dat ik nog geen foto's kan laden, dan zouden jullie ook direct een naam verzinnen voor deze twee malloten.

Wat we hier gaan doen, behalve go slow en bruin worden.. (alsof dát niet genoeg is)? Onze plannen zijn om te gaan duiken (de goedkoopste duikplek waar ik ooit ben geweest!), snorkelen, met haaitjes en met schildpadden zwemmen. Verder heel veel lol maken en een goede cocktail(ssss) drinken.

Gisteravond hebben we 100 kleine schildpadjes uitgezet in de zee, bij volle maan. Heel voorzichtig, geen lampen aan, geen foto's maken en niemand mocht die avond na het uitzetten het strand nog op. Ze kunnen namelijk nog terug komen en dan zouden we er op kunnen trappen. Erg bijzonder om mee te maken. We wachten nu op de volwassen schildpadden, ze verwachten dat ze deze nacht eieren komen leggen (dat heeft dan weer met die volle maan te maken) en dat is zo gaaf om te zien! De eigenaar houdt de wacht op het strand en als ze komen worden we wakker gemaakt.

Ook zijn er twee huisdieren op het eiland, aapjes. De mensen hier zijn ontzettend goed voor ze en het is zo leuk om met ze te spelen of alleen naar ze te kijken. De bedoeling is om de aapjes zo spoedig mogelijk terug te plaatsen in de natuur, waar ze horen, ze zijn min of meer gered van het leven om toeristen te vermaken.

Gistermiddag werden we geroepen door de eigenaar. Er was een enorme Lizzard op bezoek, zeker 1,20 mtr groot!

Lieve mensen, heb geen zorgen om mij, ik zit hier prima. Wat de volgende plannen zijn? Geen idee.. In de korte tijd dat ik nu alleen reis heb ik al mogen ervaren dat het beter is om het op je af te laten komen. Soms gewoon gaan zitten en wachten. Het gaat vanzelf, dus ik maak me geen moment zorgen. En dat is zoooo relaxt!!!

Lieve mensen het strand roept mij, jullie horen wel weer van me als er iets spannends gebeurd.

- Selemat tengah hari -











  • 31 Mei 2010 - 12:40

    Freek:

    Hey servia, weer leuk om te lezen dat het goed gaat en wij geen zorgen hoeven te maken....ook wel leuk dat ik nu op mijn werk jou verhaal kan lezen....ssst stiekum. geniet er van, het is zo voorbij. vele groetjes Freek.

  • 31 Mei 2010 - 13:41

    Edwin En Thessa:

    Ha die Servia, Leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt. We gaan de verslagen zeker verder volgen. Veel plezier nog. Gr. Edwin en Thessa

  • 31 Mei 2010 - 20:47

    Elze:

    Hoi hoi, hier een berichtje uit het regenachtige Nederland. Gelukkig zijn de vooruitzichten beter :). Ik zie wel dat je, je goed vermaakt. Geen zorgen en lekker geniet van andere culturen is heerlijk aan het reizen.

    Doei doei.. have fun.

  • 01 Juni 2010 - 15:47

    Roel Vlootman:


    Beste Servia,

    Zo te lezen heb je het naar je zin.
    Ik ben lekker jaloers.
    Nog heel veel plezier.

  • 01 Juni 2010 - 17:31

    Anne Van Hulten:

    Hey Servia,

    ik heb je een privebericht gestuurd. Leek me wel zo handig.

    have fun!

    X Anne

  • 01 Juni 2010 - 19:29

    Maruschka:

    Ik zie het helemaal voor me als jij iets beschrijft;-). Super dat je er van geniet! Dikke kus

  • 02 Juni 2010 - 09:09

    Lydia:

    Ha die Servia, wat wil je nog meer witte stranden, blauwe zee en palmen. Heerlijk. Geniet ervan. Groetjes

  • 03 Juni 2010 - 14:41

    Ton:

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, geniet er nog van!

  • 03 Juni 2010 - 18:16

    Yvonne:

    jaja dat zijn de berichten..

    Goed bezig zussie!!

    go slow, selamat jalang, en jalang jalang tegen internetcafe's

    GENIET!!!

    XXXX

  • 03 Juni 2010 - 19:31

    Frie:

    Nou, goeie verhalen lees ik. Uitdagend als je iedere keer zelf keuzes moet maken waar de uitkomst van afgewacht moet worden. Geniet er maar van. Groetjes

  • 03 Juni 2010 - 19:39

    Kim:

    Hey,lieve servia wat fijn om te lezen dat het goed gaat en dat je het naar je zin hebt en we gaan zeker je verslagen lezen.En niet te veel cocktail(ssssss)drinken met Nienke!!!!! haha GENIET ERVAN dikke kus

  • 03 Juni 2010 - 21:05

    Marleen:

    Hey avonturier! Wat een verhalen zeg! Je maakt genoeg mee en volgens mij ben je nu lekker aan het genieten op een mooi eiland. Maak er wat moois van en leuk dat je al een maatje hebt gevonden. Kus!

  • 06 Juni 2010 - 05:24

    Nienke:

    Ik mis ons nu al!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Servia

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 233023

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

De wereld is een toverbal

Landen bezocht: