De schildpadden op bezoek - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Servia Brand - WaarBenJij.nu De schildpadden op bezoek - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Servia Brand - WaarBenJij.nu

De schildpadden op bezoek

Door: Servia

Blijf op de hoogte en volg Servia

04 Juni 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Weer een hoop meegemaakt op dit kleine eiland! Inmiddels zijn er enorme schildpadden eieren komen leggen op ons strand en we hebben alles (heel voorzichtig) mogen bekijken van dichtbij, echt heel bijzonder.

Verder hebben we ons al een paar dagen afgevraagd wie nou precies de Night visitor is waar voor gewaarschuwd wordt als je eten op je kamer (hok) laat liggen. Daar zijn we inmiddels ook achter; het is een rat die heel brutaal boven op je kussen gaat zitten wachten en je aankijkt alsof je zijn kamer binnen stapt.

We hebben ook een junglewandeling gemaakt, maar daarbij raakte we van het pad af. Waarschijnlijk niet goed opgelet, grote kans. En verdwalen is niet moeilijk in de jungle, maar dan... Het leek ons slim om een buis te volgen (waarschijnlijk een leiding naar de bewoonde wereld) en na heel wat geklauter en nog maar 20 ml water, kwamen we uit aan de achterkant van een hostel. Pfieuwww... dat was weer genoeg spanning voor die dag.

Chris (Garfunkel) hebben we inmiddels uitgezwaaid. Na 20 mnd reizen was zijn geld op en moest hij terug naar huis, Glasgow. Erg jammer. Nu houden we alleen Vinz uit Londen nog over, maar die is ook zo gek als een deur.

Eergisteren vonden we het tijd voor een feestje en hebben we onze bikini uitgegooid, ons opgetut en ons verplaatst naar de andere kant van het eiland. Dat was errrugh gezellig! De taxiboot heeft ons rond 3 uur 's nachts weer afgezet bij ons eigen plekkie, maar de laatste 30 mtr. moesten we zelf door het water lopen omdat het water te laag was. Hilarisch als je niet sober bent, maar gelukkig niets gebroken en mijn camera drooggehouden.

Gisteren hebben we een prachtige snorkeltour gemaakt. We zijn op zeker 6 verschillende plekken geweest en bij eentje was het alsof we zo in een aquarium werden gegooid. Stel je die bij de chinees voor, maar dan heel groot tussen miljoenen verschillende vissen en gekleurd koraal. Prachtig, echt prachtig. Het duiken beloofd wat. Vanmiddag om 12.00u worden we opgehaald voor onze duik. Ontzettend veel zin in!

Ondanks dat het hier geweldig is, wordt het wel weer tijd om verder te reizen. De verleiding is groot om op dit mooie relaxte eiland te blijven hangen, maar er is nog meer moois te zien. Nienke en ik gaan daarom morgenvroeg naar Cameron Highlands. Het is daar wat minder warm omdat het in de bergen is. We gaan daar mooie wandelingen maken en de theeplantages bekijken. En daar scheiden (waarschijnlijk) onze wegen. Nienke heeft gisteren met de Lonely Planet op schoot bedacht om met de boot naar Sumatra te varen. Mijn plan is om vanuit Penang of KL te vliegen (over land is echt niet veilig en dan heb ik zeker 11 checkpoints) naar Koh Samui, even de Familie Dekkers vervelen, misschien voetbal kijken en dan naar het Noorden. Dan gaat het echt reizen beginnen.

Ik ga nog even mijn mail checken en dan is het tijd voor een ontbijtje en de warming up voor onze duik (liggen in een hangmat in de zon, warmt enorm op).

Bedankt voor al jullie leuke reacties, erg leuk om te lezen!!






  • 04 Juni 2010 - 09:48

    Patrick:

    Hai,

    Ben echt jaloers op je, heb alle verslagen gelezen en het geitenhok en de rat zijn wel erg leuk. Wel sneu dat je dat de beroving van dat stel je snel uit de voeten hebt gemaakt...

    Let op en veel plezier nog..

    Hier alles goed en geen rare dingen in het NO.

    Hoe gaat het met je poedel?

    doei
    Patrick

  • 04 Juni 2010 - 13:46

    Rob En Jolanda:

    Hey Servia,

    Heb je al je reisverslagen gelezen, leuk hoor! We wachten nog wel op wat leuke foto's!

    Veel plezier nog, vanavond hebben we "afscheidsfeestje" van Anne.

    Liefs Rob en Jolanda

  • 04 Juni 2010 - 14:25

    Sam:

    Lieve Moos,

    Zelfs een rat overwinnen, dan heb je toch een voortreffelijk doel overwonnen. Ik zie het mezelf niet doen!
    En als ik al je mooie verhalen lees, is het Echte reizen toch al begonnen!
    Ik verheug me op je bezoek aan familie Dekkers, hi! Die zich in uitermate relaxte sferen begeven.

    Dikke x, Sam

  • 04 Juni 2010 - 18:31

    Anita:

    Hoi Servia,

    Wat ontzettend gaaf om jouw uitgebreide verhalen over je belevenissen in het verre Oosten te lezen. Leuk die verhalen over alle mensen en dieren die je tegenkomt. Je proeft er als lezer gewoon uit dat je met volle teugen geniet. Blijven doen hoor! Ik geef het toe - ben gewoon jaloers. O ja, ik was deze week een paar dagen in Tilburg en zondag a.s. in Amsterdam, ook spannend toch (not!)

    Groetjes, Anita

    P.s. ik blijf regelmatig lezen hoor

  • 04 Juni 2010 - 20:05

    Maruschka:

    Ben zo te zien niet de enige die jaloers is op je! Maar wat geweldig om te lezen wat je allemaal doet (op het verdwalen na dan). Geniet meisje. Dikke kus

  • 04 Juni 2010 - 20:13

    Tasja:

    halloa, leuk zeg!

  • 05 Juni 2010 - 09:42

    Lisette:

    reis met je mee! ben benieuwd wat er allemaal met de mens servia gaat gebeuren...
    hier zomerse sferen. lig plat met zere rug maar kan wel bewegen zonder pijn. alleen NIET zitten, dus weinig a/d computer. geniet geniet geniet!!

  • 05 Juni 2010 - 11:47

    Corné, Marianne&Nori:

    Ik ben ook jaloers.......

    Geniet van alles!
    Wij blijven je verhalen met veel plezier volgen.

    Groetjes uit het zonnige (30C) Volkel

  • 05 Juni 2010 - 17:04

    Pap Mam:

    hier alles goed fijn dat je naar je zin hebt geniet ervan autootje uitlaat slot en raam gemaakt staat bij adrie voor apk hier 25 gr groetjes mamie pappie dikke koes sorry (kus++++)

  • 06 Juni 2010 - 06:53

    Yvonne:

    Oke, ....eergister was het tijd voor een feestje en hebben we onze bikini uitgegooid...
    Ik lees dat je lekker los aan het komen bent..
    Gewoon lekker naakt gaan feesten.. wild child!!

    klinkt prachtig daar.. echt super.. hier is de swoeng terug, de zon ook en ik ook..

    grote zucht, geniet.. en als je naar sumatra gaat.. zou ik medan skippen.. lake toba is wel te gek daar, mr bakker woont daar en bakt iedere dag verse broodjes bij het meer..
    ohw wauw, ga naar lake toba... en de sunrises daar zijn helemaal majestueus..
    mhh.. selamat jalang

    ben trots op je!!

    X

  • 06 Juni 2010 - 10:38

    Herman:

    Hoi Servia

    Zo, jij maakt tenminste wat mee daarginds. Leuk om te lezen.

    Geniet met volle teugen van alle indrukken en belevenissen en pas op met oversteken...

    Groetjes
    Herman


  • 08 Juni 2010 - 18:47

    Wendy :

    Lieve Servia,
    Net al je verslagen gelezen. Erg leuk om te lezen. Het klinkt allemaal aantrekkelijk, mooi, gezellig...Wat heb je ook al leuke mensen leren kennen! Geniet van het vervolg. Dikke x ook voor fam. Dekkers. Gezellig dat jullie elkaar gaan zien.
    Liefs Wendy van Es

  • 09 Juni 2010 - 09:06

    Ilse Van Der Eerden:

    He die Servia,

    wat leuk zeg om allemaal te lezen, je geniet volop dat zie ik wel. Je hebt het ook echt verdiend!
    Ik zou zeggen dat ik jaloers op je wordt, maar dat reizen zou echt niets voor mij zijn. Zou mijn husband en kindjes niet kunnen missen, haha!
    Wens je nog heel veel plezier en ik zorg dat ik lekker op de hoogte blijf!
    Dikke kus
    Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Servia

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 233203

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

De wereld is een toverbal

Landen bezocht: