Dikke kuiten - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Servia Brand - WaarBenJij.nu Dikke kuiten - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Servia Brand - WaarBenJij.nu

Dikke kuiten

Door: Servia

Blijf op de hoogte en volg Servia

27 Mei 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn benen kunnen niet meer. Gisteren en vandaag heb ik bijna de Kennedymars gelopen door KL, naar China Town gewandeld (voor degene die KL een beetje kennen, ik zit in de buurt van Bukit Bintang), the shopping Malls bekeken en als hoogtepunt (420 mtr!) de KL Tower beklommen, de Euromast van KL. Of eigenlijk word je omhoog geschoten met een lift, zo hoog en snel dat je je oren moet klaren.

Vanuit die toren heb je echt een geweldig uitzicht. Mooie foto's gemaakt samen met een groepje duwende Japanners. De foto's kon ik nog niet op mijn blog zetten, omdat ik sinds vandaag pas een card-reader heb.

Mijn kaart/map en ik begrijpen elkaar gelukkig steeds beter, dus de weg vinden gaat best al goed. Alleen mijn hostel ligt ergens in zo'n stomme zijstraat, dat gaat steeds mis. En dan denk ik dat ik dingen herken, maar dat komt omdat ik de vorige dag ook al verkeerd liep op dezelfde manier.

Vandaag ben ik weer gaan eten in Jalan Alor, een straat die 's avonds helemaal volstaat met plastic stoelen en tafels en waar je lekker mensen kan kijken en Aziatisch kan eten voor weinig. Nog even een zak fruit gekocht, want alleen noedels en sojasaus iedere dag, is niet best.

Vanmiddag ben ik Nienke uit Tilburg tegengekomen. We hebben samen nog een stadstour gemaakt met de 'Hop on Hop of' bus, maar we reden vooral file. Eigenlijk hadden we genoeg te kletsen, van heel die stadstour niet veel gezien. Ons even opgetut bij de drogist in een van de shopping Malls van de Twin Towers (die zijn mega, echt indrukwekkend) en zonet Nienke binnengeloodst in mijn hostel, een douche genomen en hapje gegeten samen. Erg gezellig. Mijn trip naar de jungle heb ik gecanceld omdat ik ga duiken op een of ander bounty-eiland waar ik steeds de naam van vergeet. Ik durf het nu niet weer te vragen aan Nienke waar we ook al weer heen gaan morgen.

Een klein spannend verhaaltje nog is dat vanmiddag voor mijn neus een Duits stel is beroofd. Handtas gejat terwijl ze voor me liepen op het voetpad, door een eikel op een scooter. Zo zielig. Maar van de politie moet je het hier niet hebben, na wat troostende woorden en mijn omschrijving van de dader, ben ik snel vertrokken. Ze wilden een report opmaken op het bureau. Sorry, maar ik heb wat beters te doen en die tas zien ze toch niet meer terug ook niet met report. Dus heb ik alle clips van mijn rugzak extra strak aangetrokken en ben verder gewandeld naar de orchideeëntuin/park. Daar zat Nienke op me te wachten, gezellig.

Dus vanaf nu gaan de Brabanders de boel onveilig maken in Maleisië!

Sorry, maar foto's laden wil nog steeds niet lukken. Dat internet is zo traag als dikke .....

Liefs uit KL

PS de kakkerlakkenangst heb ik nog niet geheel overwonnen. Nu ik weet dat ze niet dood gaan van zo'n chemische spray. Ik kreeg het er zelf benauwd van, maar dat beest ging alleen maar harder lopen hoe meer ik spoot. Meppen dat is wat helpt, maar dat heb ik toch maar aan de eerste beste kerel in het hostel overgelaten.

Ik hoop dat ik snel kan bellen, maar ik heb er een hard hoofd in.

















  • 27 Mei 2010 - 14:41

    Yvonnezusje:

    mens ga es achter die pc uit... hup!
    pak je s-toetsje en geniet van azie!!!!!

  • 27 Mei 2010 - 15:21

    Tasja:

    Ja ik heb het weer gelezen eng hé!!! Kijk je wel uit voor die gekken daar. groetjes

  • 27 Mei 2010 - 19:16

    Tessa:

    Wat fijn dat je al leuke mensen ontmoet dan ben je niet zo alleen . geniet ervan meis en opletten he. liefs

  • 27 Mei 2010 - 19:44

    Anke:

    Ja je zit veel te veel in de bewoonde wereld, wel leuk voor ons. Veel plezier met die brabo !
    Kus Anke

  • 28 Mei 2010 - 14:16

    Sandra:

    Kwas al weg vanmiddag en heb je net gemist:-(!! Lekker duiken en je hebt al mensen ontmoet, maar daar ben jij zowiezo niet de moeilijkste in hahaha (inside joke):-):-)!

    Daaaaahaaag!! XX

  • 28 Mei 2010 - 17:08

    Pap:

    Hoi meid fijn dat alles goed gaat.
    We lezen wel wat je mee maakt gr pap mam

  • 29 Mei 2010 - 10:50

    Stijn:

    Na het lezen van je verhalen ben ik weer helemaal op de hoogte. Jij gaat je wel redden daar!! Ook al kun je soms de weg niet vinden, uiteindelijk vind je toch een lekker plekje. En leuke mensen kom je overal tegen, dat zie je wel.
    Ik blijf je op de voet volgen. Ben nu alweer benieuwd naar je volgende verhaal.
    Keep us informed!!!

    x Stijn

  • 30 Mei 2010 - 04:52

    Marian:

    Hoi Servia even een tip bij het doden van
    kakkerlakken kun je het beste een vlammetje onder houden vinden ze echt niet fijn succes.Ben je trouwens al in die avondmarket geweest is ook een belevenis.En in 1 van die zij straten zitten heel veel Hollanders die inderdaad bij nederlandse luchtvaart maatschappijen werken te eten.
    Gr Marian en Hans

  • 30 Mei 2010 - 07:35

    Moos:

    Hej Moos,

    Wat fantastisch om je belevenissen te lezen! Waar blijft het vervolg?

    Dikke x, Sam

  • 30 Mei 2010 - 12:02

    Freek En Ebbie:

    Dag Servia, leuke verhaaltjes altijd die jij maakt....je moet er een boek van maken hahaha.
    Pfff gisteren emporium gehad was wel weer leuk.
    hier gaat alles goed, en bij jou gaat het ook wel goed zie ik, we blijven je wel volgen...houdoe groetjes ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Servia

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 233207

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

De wereld is een toverbal

Landen bezocht: