Kuala Lumpur here I am! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Servia Brand - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur here I am! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Servia Brand - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur here I am!

Door: Servia

Blijf op de hoogte en volg Servia

25 Mei 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een lange, vermoeiende en vooral spannende reis ben ik nu Kuala Lumpur.

Gistermorgen heel vroeg door de taxi opgehaald en naar de luchthaven gebracht in Phuket, vandaar een rechtstreekse vlucht naar KL. Tot zover, niks aan het handje. Maar nadat ik een bus had genomen naar Central Station in Kuala Lumpur wist ik echt niet meer wat te doen. Waar moet ik heen, wat bedoelt die Lonely Planet? Daar zat ik dan op mijn rugzak, op een enorm station met veel te veel mensen en drukte dan ik door mijn vermoeidheid kon handelen, maar ik moest toch echt zelf die volgende stap zetten. Nog maar een rondje lopen, wat is die rugzak zwaar... en nog maar een keer naar het toilet, wat is dat onhandig...

Nadat ik inmiddels 6 mensen had gevraagd hoe ik in China Town moest komen en ze wederom allemaal een ander antwoord gaven, wist ik het echt niet meer. Even dacht ik er goed aan te doen om alvast al mijn boeken te verkopen, weggeven of per post naar Nederland te sturen (je gaat vreemde dingen denken als je het niet meer weet en je rugzak is te zwaar), maar toen was daar een reddende engel. Daar stond hij aan de balie, een kerel die Engels sprak met een zwaar Nederlands accent met een reisuiterlijk. Die moet ik hebben! Do you speak Dutch..? Tjakka, goed gezien. Eindelijk kreeg ik de informatie die ik moest hebben, want ik zag door de mensen en de knipperende borden de juiste bus niet meer. Ik moest nog wel een kwartier lopen, waardoor ik bijna blaren op mijn schouders had van mijn rugzak, maar toen kwam ik toch uit bij de beloofde skytrain. Die aardige kerel had gezegd dat ik met mijn kaartje heen en weer kon zo vaak als nodig, dus een halte missen was geen probleem en daardoor werd ik weer relaxt en stapte meteen op het juiste punt uit. Midden in de stad; Kuala Lumpur!!! Wow, wat een hectiek. Was ik hier niet al veel te moe voor? Het zweet liep van mijn hoofd en mijn rugzak werd nu echt te zwaar.

Eerder had iemand me gezegd dat je bij het oversteken gewoon moet gaan lopen in hetzelfde tempo, dat deed ik maar, anders stond ik er nu nog.
Mijn doel was het hostel vinden dat mijn Lonely Planet adviseerde; Pujangga Homestay (www.pujangga-homestay.com). Nadat ik mijn kaart al 3x rondgedraaid had, wist ik nog steeds niet welke zijstraten ik precies in moest lopen. De mensen hier zijn wel echt heel erg behulpzaam, wil je geen taxi dan helpen ze je graag de weg te vinden. Maar dan gaat het nog heel vaak mis.

En daar was weer een reddende engel! "Sorry, weet u hier de weg?" (ik gokte dat ze bij de KLM werkte en hoorde haar Nederlands praten). En ja hoor, met haar uitleg vond ik mijn hostel en dat KLM klopte ook.

Het is een geweldig hostel waar ik nu ben, precies wat een backpacker nodig heeft. Een klein kamertje, voor mij alleen (joepie!), airco, een gezamenlijke loungekamer met tv (gisteren lekker filmpjes gekeken met een meisje uit de Filipijnen), gezamenlijke keuken, leuke kleurtjes op de muur en een hele warme (hete) douche. Heerlijk, daardoor ben ik weer tot leven gekomen. We moeten wel op blote voeten lopen (schoenen uit als je naar binnen gaat), maar ik ga toch echt stiekem met mijn slippertjes naar de wc en douche, maar dat zouden jullie hier ook doen ...

Op mijn kamerdeur zit info geplakt over super leuke excursies. Mijn plan is om ongeveer 2 weken in Maleisië te blijven en in die tijd ga ik eerst maar eens deze geweldige stad verkennen; de Twin Towers, Central Market, China Town, Bioscoop, shoppen bij de mega Malls (ongeschikt, rugzak vol en creditcard werkt niet), jungletocht van 3 dagen met overnachting, olifanten rijden (hier veel minder toeristisch dan in Thailand) en nog veel meer leuks... Als ik eerder klaar ben, ga ik terug naar Phuket en nog wat eilandhoppen totdat de andere komen. HUP HOLLAND HUP vanuit het Zuiden van Thailand!

LAATSTE NIEUWS Ministerie versoepelt reisadvies voor Bangkok
Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag heeft het reisadvies naar de Thaise hoofdstad Bangkok versoepeld. Nadat eerder het advies was gegeven de stad onder alle omstandigheden te mijden, worden nu alleen de niet-essentiële reizen nog ontraden.

Bangkok kreeg van het ministerie het strengst mogelijke reisadvies (in de categorie 6) vanwege het toenemende geweld dat er was ontstaan als gevolg van de onzekere en instabiele politieke situatie. Daarbij vielen de afgelopen periode vele slachtoffers.

De situatie in de stad is verbeterd, nu de orde er weer voor een belangrijk deel is teruggekeerd. Dat betekende voor het ministerie dat het reisadvies kon worden versoepeld naar categorie 4, de situatie die al eerder geruime tijd voor Bangkok heeft gegolden.

Al eerder gaf het ministerie aan, dat de veiligheidsrisico's van de meeste toeristische bestemmingen in Thailand relatief beperkt zijn. Reizigers die op het vliegveld van Bangkok aankomen en vervolgens het land in reizen hebben in principe niets te duchten.

Maar daarnaast wordt gezegd dat aanhangers van de Thaise oppositie zich zouden opmaken voor hervatting van hun protesten tegen premier Abhisit Vejjajiva. Het gonst van de geruchten dat de zogeheten roodhemden zich op dit moment buiten de hoofdstad Bangkok hergroeperen.

Voorlopig is Bangkok, maar ook het Noorden van Thailand nog geen veilige optie. Laat ik mijn verstand gebruiken en geduldig (grrr) afwachten ...

GOED NIEUWS Het lijkt of ik mijn kakkerlakken-angst begin te overwinnen. Op zich wel prettig hier.

Ik ga de stad in!!





  • 26 Mei 2010 - 06:47

    Ton:

    Ha Servia,

    Leuk om te lezen dat je overal toch weer Nederlanders (en Heineken) tegenkomt.
    Heel veel plezier nog.

  • 26 Mei 2010 - 08:05

    Florian:

    Hey Columbus!

    Waar blijven de foto's? Ben enorm benieuwd!!!

  • 26 Mei 2010 - 10:34

    Yvonnezusje:

    Hoi heldin, ben trots op je , je eerste verdwaalcrisis overwonnen, sjieke stad he daar! al aapjes gezien in de bomen.. tjek het stadspark, kun je ook pootjebaden in openbare zwembad..

    haha je boeken verkopen.. tja je moet wat als je creditcard niet werkt.

    selamat jalang!

    X

  • 26 Mei 2010 - 11:03

    Sandra Jansen:

    Hoi Servia,

    Wat een geweldig avontuur.
    Heel veel plezier!!

    Groetjes vanuit een regenachtig Nederland, Sandra

  • 26 Mei 2010 - 12:21

    Brigite (buuf):

    hey buurvrouw,
    het lijkt wel een spannend boek wat ik leesik ga het helemaal uitlezen.
    heel veel plezier.


  • 26 Mei 2010 - 20:12

    Tinie:

    Ha Reiziger, wat een avontuur maak jij nu al mee zeg. Niet te geloven, maar goed dat de nederlanders overal in de wereld zitten, kun je tenminste nog iets vragen aan 'n landgenoot als je het niet meer weet. Ik zou er helemaal de kriebels van krijgen in al die hectiek. Maar goed, houd je hoofd koel dan kom jij er wel. Veel plezier in Maleisië. Wij wachten nu nog op jouw foto's!!!!
    groetjes.

  • 27 Mei 2010 - 13:21

    Petra Csu:

    Wat een mensenkennis dat jij zomaar ziet dat het een Nederlands sprekend persoon is, misshien moet je toch maar op de afdeling P&O komen werken.

    Geniet ervan. Liefs Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Servia

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 233028

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

De wereld is een toverbal

Landen bezocht: