dag mooi eiland ... - Reisverslag uit Tirrenia, Italië van Servia Brand - WaarBenJij.nu dag mooi eiland ... - Reisverslag uit Tirrenia, Italië van Servia Brand - WaarBenJij.nu

dag mooi eiland ...

Blijf op de hoogte en volg Servia

04 Augustus 2015 | Italië, Tirrenia

Vanaf mijn ligstoel aan het zwembad van de Moby (tip: verplaats met deze boot in de nacht incl hut en niet overdag, is echt niet leuk!) een verslagje van onze weken op Sardinië.

We hebben heel veel gezien en genoten van dit prachtige eiland, het was heerlijk om hier te zijn. Het rondreizen op deze manier is heel relaxt, dat kamperen is zo gek nog niet!

We waren in mijn laatste blog gebleven in het zuidoosten. We vervolgen onze route en rijden via de snelweg door het binnenland (deze keer geen kustweg, de route is namelijk al lang genoeg) in 4,5u tijd naar Alghero in het noordwesten. We vinden een mooie, rustige camping praktisch aan zee. Terwijl we de camping oplopen om een leuke plek te zoeken, zien we het voor ons bekende gele Volkswagen busje staan. Dat kan niet missen, daar is familie de Ponti weer, gezellig! We relaxen op deze camping, in de avond gaan we even 'lay back' in het 'beach barretje' waar we overigens heel smerig eten en ik een praatje maak met een Ierse man die volgens eigen zeggen enorm veel geld verdiend en oa een huis op Sardinië heeft. Hij is op zich heel aardig, alleen beetje jammer dat ie zo vol van zichzelf is en dronken begint te worden waardoor hij praat alsof hij zijn tong vol wasknijpers heeft zitten. Ik versta nog wel zijn uitleg over waarom hij in een gehuurde Punto rijdt (haha): It's not about how much money you make but how you save it". Tijd om gedag te zeggen.

De volgende dag gaan we de stad Alghero bezoeken, daarvoor zijn we tenslotte hier. We nemen de bus en stappen een kwartiertje later uit in het historische centrum met kleine steegjes en pleintjes. In het oude gedeelte staan nog delen van de stadsmuur. We lunchen heerlijk op een leuk pleintje en Rosa speelt daarna even in de fontein (kind wat ben je een waterrat), lekker verkoelend want het is weer een warme dag. Als de avond valt en het roze licht schijnt over de terrassen -heel sfeervol- lopen we op ons gemak over de boulevard en langs een kleine markt terug naar de bus. De volgende ochtend maken we een plan. Wij gaan via de kustweg naar Palau (aan de noordkust), dé plek voor surfers. Het blijkt inderdaad een plek te zijn waar alles om kite- en windsurfen draait voor jong, oud, beginners en gevorderden. De schuimkoppen staan op het water, Florian begrijpt dat de surfers hier allemaal naar toe komen. Ik proef de sfeer; het strand, de surfplanken, de strandtenten, bruine lijven en stoere outfits. Het is hier super chill..
We bekijken de camping gelegen op een schiereiland, maar de krappe plekken bieden net plaats voor een halve puptent, backpack en kleine surfplank. We rijden daarom verder, er is nog een camping die misschien in aanmerking komt, net voorbij Palau. Helaas is dat een tegenvaller, we stoppen met zoeken. Nog een half uurtje rijden en dan zijn we op de camping waar we zijn begonnen. We gaan voor zeker en rijden daarheen en hopen dat er nog plaats is. We zijn blij, dit is een fijne camping om terug te zijn. We hebben zelfs een super plek met uitzicht op zee. En kijk eens aan, daar staat de gele Volkswagen bus weer, vlakbij ons! Rosa ziet de meiden meteen en springt bijna haar buggy uit, haha. Er worden snel wat biertjes gehaald en geproost op een goede afsluiter in Sardinië. Vanaf deze camping bezoeken we per boot Arcipelago di la Maddalena. Dit is een kleine (grotendeels onbewoonde) eilandengroep. Het bestaat uit 7 grotere eilanden en tientallen mini eilanden met verlaten baaitjes en stranden. Op sommige plekken gooien we het anker uit om te zwemmen in de azuurblauwe zee en op Maddalena bezichtigen we het centrum met leuke boetiekjes en schattige winkeltjes met souvenirs. Rosa vindt het fantastisch op de boot, ze krijgt volop aandacht van alle Italiaanse mama's met zelf al grote kinderen die ze niet meer kunnen pamperen ;)

De dagen op deze camping doe ik zowel 's avonds als 's ochtends een serieuze poging om te hardlopen (maar het slaat nergens op in die hitte, zelfs binnen in de gym met uitzicht op zee -zonder airco- val ik bijna van de loopband), dus doe ik buiten een korte hot yoga, gevolgd door een strandwandeling en breng een bezoekje aan de masseur. De laatste middag nog een tripje naar Porto Servo waar we nog niet alle bootjes hadden gezien. We nemen afscheid van dit prachtige eiland. Terwijl Rosa slaapt, pakken we de camper in. Doekje en bezem er door, klaar voor vertrek naar het vaste land waar we door Toscane naar Venetië reizen en dan rustig terug naar (t)huis.

De zon brand, tijd om te smeren!

• 09 Augustus 2015 - 21:39

Anke:

Super leuk dat je zo'n reisverslag maakt!
    Ik ben op de hoogte. Kus kus