Nederlandse temperaturen hier in Athene! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Servia Brand - WaarBenJij.nu Nederlandse temperaturen hier in Athene! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Servia Brand - WaarBenJij.nu

Nederlandse temperaturen hier in Athene!

Blijf op de hoogte en volg Servia

27 Juli 2012 | Griekenland, Athene

Mijn anker uitgegooid in Edem, daar waar het begon 2 weken geleden. Heerlijk om hier te zijn en om na te genieten van ontzettend leuke (zeil-) vakantie in het prachtige Griekenland. Vanmorgen Hydra verlaten, wat een fijne plek (ik kom terug!) zo mooi en rustig. 

De boot gepakt naar Pireus (haven bij Athene), geen idee waar ik uitstapte. Een temperamentvolle Griek legt me,  kijkend naar mijn backpack op mijn rug, uit dat lopen naar Kalamaki, waar de Farra straks aankomt, geen optie is. "Take bus" roept hij, legt uit welke lijn en probeert uit te leggen dat de rit lang duurt...hij slaat 2x op zijn inniemienie toonbank en schreeuwt "comprende?!". Ik durf geen nee te zeggen en een rustige man aan de straat wijst me op de bus die net aan komt rijden... Ik stap in met mijn kaartje in en zie dat de oude Griek uit zijn kiosk is gekomen en zwaait me met een grote glimlach na, leuk dit.. In de bus een leuk spontaan gesprek met een Australisch echtpaar, gezellig. Ik merk dat ik weer zin heb in praatje.. 

Mijn spullen zij gedropt in een hotel in de buurt van het strand waar ik nu met dezelfde temperatuur als nu in NL zit te vergaan van de hitte... Mag die thermostaat ietsje naar beneden, please..

Krijg net een smsje van Marianne dat ze rond zessen arriveren in de haven, ze genieten nog even van windkracht 4 (zal wel op zee zijn, hier staat die wind uit). Ik tel er een uur bij op, Peerke is namelijk niet zo van de tijd. 

Doe mij nog een ankerbiertje :) 
Yamas! 

  • 29 Juli 2012 - 21:24

    Lieve Servia:

    Wat kan het leven soms eenvoudig mooi zijn.

    XX
    Anke

  • 30 Juli 2012 - 20:43

    Marianne:

    ha lieve schat!
    Wat zit ik hier enorm te genieten van jou verslag! Vooral het leven van Peerke vond ik hilarisch! Misschien kunnen we samen de zeulcursus gaan doen, om collega schippers te worden! ;-0
    Omdat ik zo hard zit te lachen achter de pc, (in het hostel want anders raakt mijn tewlfeoon te nsle leeg) kwam George, je weet wel die van de receptie, naar me toe en vroeg een engelse vertaling of the princess her stories....!! Heerlijk toch!

    Dikke knuffel MArianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Servia

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 786
Totaal aantal bezoekers 233015

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

De wereld is een toverbal

Landen bezocht: