Hydra is zo fijn! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Servia Brand - WaarBenJij.nu Hydra is zo fijn! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Servia Brand - WaarBenJij.nu

Hydra is zo fijn!

Blijf op de hoogte en volg Servia

24 Juli 2012 | Griekenland, Athene

Vandaag Hydra ontdekken met de benenwagen, mijn scooter heb ik gisteren achtergelaten op Spetses. Nu even een pitstop om de batterijen van mijn camera op te laden. Daarvoor heb ik een terrasje aan zee uitgezocht met uitzicht op de mooiste zeilschepen die voorbij varen in de azuurblauwe zee, waar ik zo ook een duik in kan nemen, maar misschien ook niet ... ik zit namelijk heerlijk en zo'n bikini aandoen is zo'n gedoe :) 

Hydra is zonder twijfel het mooiste eiland dat ik heb kunnen zien in Griekenland! Ik overweeg om hier nog een maand te blijven om een boek te schrijven. Ik krijg hier namelijk heel veel inspiratie. Zal ik anders schrijver en schipper worden, het wordt steeds leuker, krijg er helemaal zin in.. 

Gisteren kwam ik hier aan in de mooiste haven die ik ooit heb gezien; schattige terrasjes (witte stoeltjes, houten bankjes met roze gebloemde en geruite kussentjes in pasteltinten, typisch Griekse blauwe houten stoeltjes met verse bloemen op tafel of gevlochten sjieke loungebanken met witte kussens), geplaveide straatjes die naar boven kronkelen, met de mooiste boetiekjes op iedere hoek van de straat, witte huizen met blauwe of groene luiken en zulke mooie pensions; klein en romantisch! Zelf slaap ik zoveel mogelijk low budget (valt hier overigens niet mee), dus iets minder van dit alles, maar een prima kamer. 

Er rijden hier geen motorvoertuigen, er zijn ezels om jezelf of bagage te verplaatsen of taxibootjes. Overdag is het erg druk met dagjesmensen (wat ik me kan voorstellen) maar ook dat heeft wel iets gezelligs al die mensen en doordat er geen verkeer is blijft het toch enigszins rustig. 

Het is niet vervelend om hier alleen te zijn, heel relaxt zelfs. Ik heb ook even geen zin om te socializen, prima zo...
Vanavond komt waarschijnlijk de Farra deze kant op voor een potje Yat-zeeën, dansen bij Jansen en slappe klets. Leuk om mijn zeilmaatjes weer te zien, daar heb ik wel super zin in! Ik heb uitgeslapen vandaag, mijn jurk uitgehangen, dus klaar voor een feestje. 

Misschien blijf ik hier tot vrijdag, het eiland dat ik hierna zou bezoeken heb ik al gezien met de zeiltocht.  Het plan was om daar te gaan watersporten maar waarom als het hier zo fijn is? Ik zie wel, go with the flow... 

Mijn laatste hop is naar (vrijdag), de haven van Athene. Dat is ook het de eindstation van de Farra. Dan komt Marianne ook van boort en gaan we saampjes nog 2 dagen door Athene struinen (joepie), nu ben ik ook iets beter geacclimatiseerd. 

Eens kijken of de batterijen vol zijn, kan ik verder wandelen. 

Nog een paar mooie wijsheden.., 

"bedenk geen plannen, geen tijd en geen problemen"  - Marianne

"one thing about music, when it hits you, you feel no pain" - Bob Marley 

"Een mens lijdt dikwijls meer van het lijden dat hij vreest " - Roy 

"Een begin heeft geen tijdslimiet" - Sam 

  • 06 Augustus 2012 - 10:14

    Yvonne:

    fijn dat je het zo fijn hebt gehad daaro...

    ps heb er ook nog wel een gevonden op de tredes van een trap in een hostel in quito..

    dont worry about the future, it will come eventually

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Servia

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 233211

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

De wereld is een toverbal

Landen bezocht: