the city that never sleaps.. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Servia Brand - WaarBenJij.nu the city that never sleaps.. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Servia Brand - WaarBenJij.nu

the city that never sleaps..

Door: Servia

Blijf op de hoogte en volg Servia

16 Januari 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Live verslag vanuit NYC!!

Gisteren aangekomen in deze enorme stad, wow. Het begon allemaal weer met een leuk verhaal.. Pfff

Ik ga op reis en neem mee.. De verkeerde koffer, die van een ander dus. Op mijn hotelkamer kwam ik erachter dat ik het koffer van een ander probeerde te openen (lukte niet, want er hing een slot aan.. Een slot? Ik had geen slot, ooohh neeeeeee!!). En toen begon het circus. Na 10 versschillende telefoonnummers en zo'n 20 mensen gesproken te hebben, was ik een uur verder en had ik eindelijk iemand aan de lijn van Jet Airways; en wat bleek (!!), zij was op zoek naar mij want ze had mijn koffer: JOEPIE. Missie geslaagd, tenminste bijna want we moesten nog even een retourtje Airport maken voor deze kofferruil. Uiteindelijk belandde we pas heel laat in ons hotel, wel blij, maaar kapot van deze (stomme) aktie van mij.

Het plan om gisteren bij aankomst direct naar Central Park te gaan is dus helaas niet gelukt, maar ik ben allang blij dat ik mijn eigen spullen terug heb. Anders had ik alles nieuw moeten kopen (vervelend in zo'n stad als NY).

Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan Ground Zero. Dat maakt wel indruk. Het is toch wel even slikken als je beseft wat er op deze plek op 9/11 gebeurd is, zoveel slachtoffers en zo'n impact voor de hele wereld. De straten herken je van beelden op tv.. Hier is dus die ramp gebeurd.

Na een kop koffie en een leuk gesprek met de barman (mama probeert het in het Duits en een beetje Italiaans, dat Engels komt nog wel) maken we een flinke wandeling door Wall street, China Town & Tribeca. We maken lopen door een zonnig Battery park en spotten heel veel eekhoorns! Daarna nemen we de Staten Island Ferry voor een overtocht. Het is nog steeds prachtig weer en we maken mooie foto's van het vrijheidsbeeld en de skyline van de stad. We halen de finish van onze wandeltocht net niet, dus hop in de metro met die vermoeide beentjes. Dit zorgt ervoor dat we nog eeen beetje kunnen swingen op ons eindstation. Daar staat namelijk een band in vol ornaad (een man of 8) het dak van de stationshal te spelen. Geweldig, ik hou d'r van (mam ook)!

Na wat opfrissen in ons hotel gaan we een hapje eten en ik stel voor om de Empire State Building te 'beklimmen'. Terwijl we er naar toe lopen, vallen de (1e?) sneeuwvlokken uit de lucht. We doen de audiotour (mama in Duits omdat haar Italiaans nog niet zo geweldig is) zo leren we nog wat bij over NYC terwijl we kijken naar een prachtige skyline. Maar wat is het verschrikkelijk KOUD buiten, het sneeuwt en we waaien bijna van het dak af, naar binnen brrrr.

At 00:00u we left the building, bedtime!

  • 17 Januari 2012 - 08:32

    Yvonne:

    veel plezier zussie en mammie

  • 17 Januari 2012 - 08:32

    Yvonne:

    veel plezier zussie en mammie

  • 17 Januari 2012 - 08:35

    Marianne:

    Veel plezier!!!

    Heb je nog een stukje verhaal?
    Het eind is nu een beetje raar ;)

    Groetjes Marianne

  • 17 Januari 2012 - 17:24

    Servia:

    Het eind volgt... internet vloog eruit! Wordt vervolgd.

  • 17 Januari 2012 - 19:44

    Anke En Benthe:

    Ik dachtdat het aan mijn computer lag, maar het zal het tijdsverschil wel zijn :)
    de rest volgt?
    veel plezier!
    kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Servia

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 233025

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

De wereld is een toverbal

Landen bezocht: