Brommen door West-Sumatra - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Servia Brand - WaarBenJij.nu Brommen door West-Sumatra - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Servia Brand - WaarBenJij.nu

Brommen door West-Sumatra

Door: Servia

Blijf op de hoogte en volg Servia

17 Juni 2010 | Indonesië, Batavia

Wat hebben wij een geweldige dag gehad vandaag!

Vanmorgen om 09.00u op de motorbike gestapt (bleek overigens een scooter) om vervolgens tot zonsondergang door West-Sumatra te touren samen met Leo en Ben, onze drivers.

De hele dag hebben we rondgereden door verschillende dorpjes, op bezoek bij locals geweest, het paleis van de koning gezien, het hele proces van de koffieboon tot koffie meegemaakt (van het land tot in het zakje in een fabriekje), allerlei soorten specerijen en kruiden geroken en geproefd (kaneel, kruidnagel, sereh etc.), fantastische mensen ontmoet, prachtige uitzichten van rijstvelden, vulkanen, een enorm meer... gewoon te veel om op te noemen. De natuur is overweldigend mooi hier!

Het voelt hier zo goed. Wat zijn wij veel kwijt geraakt door onze welvaart. Deze mensen hier zijn zoveel rijker! Iedereen helpt elkaar onvoorwaardelijk, dat geeft zo'n warm, speciaal gevoel.

Nadat een van de scooters stuk ging, werden we even achtergelaten bij een familie langs de kant van de weg. Honderdduizend excuses van onze gidsen, maar dat hoefde echt niet, wij hadden namelijk een geweldige tijd. Het hele dorp rukte uit om naar ONS te komen kijken. We hebben gedanst, gezongen, getekend, gelachen en mooie foto's gemaakt. Na 10 minuten kwamen alle mobieltjes tevoorschijn en ging het halve dorp foto's van ONS maken. De ene na de andere groepsfoto volgde en toen onze scooter weer was gerepareerd, waren wij nog niet eens klaar. We kregen eten aangeboden (rauwe aardappels, hmm) en ons hemd werd van het lijf gevraagd (geen idee wat ze vroegen, maar ach).

Mijn foto's staan trouwens op Hyves. Ik zal nog een poging waren om ze ook nog op deze blog te plaatsen (voor de niet Hyvers), maar het is natuurlijk wel Indonesië en wat niet kan, dat kan niet.

Lieve mensen ik ga verder genieten, morgen naar de jungle voor 2 dagen. Nog even mijn wandelschoenen poetsen, de afritsbroek aan elkaar ritsen en mijn rugzak inpakken.

Bedankt voor jullie tips en lieve reacties. Heel leuk om steeds van jullie te horen!

  • 17 Juni 2010 - 16:58

    Mama:

    hoi-meid-blijdat-jehet-zo-leuk-hebt-kus-mama

  • 17 Juni 2010 - 18:35

    Marielle De Groot:

    Ha Servia,

    Iedereen mist je hier nu al en maakt zich zorgen of de familie-bbq in september wel geregeld wordt :-) Komt goed!

    Geniet van je mooie reis!

    Marielle

  • 17 Juni 2010 - 19:33

    Christel:

    Indonesie is super! Ben er lang lang geleden ook een keer geweest, zou zo weer terug willen!
    Geniet van alles,

    x christel

  • 17 Juni 2010 - 19:33

    Christel:

    Indonesie is super! Ben er lang lang geleden ook een keer geweest, zou zo weer terug willen!
    Geniet van alles,

    x christel

  • 17 Juni 2010 - 20:13

    Monique Donkers:

    Hoi Servia,

    Ik sprak jullie mam en hoorde dat je zo dapper was om alleen op reis te gaan!
    Heel veel plezier, geniet en doe voorzichtig!

  • 18 Juni 2010 - 06:11

    Rene Deckers:

    ej klinkt allemaal heerlijk..mooie verslagen krijge er ook zin in..

    trwns vanavond ontmoeten de brandjes de deckertjes..
    Sjpannund.

    PS..bel me snachts niet wakker;)

  • 18 Juni 2010 - 07:42

    Marc En Astrid:

    Hey servia,

    Ik zag op je hyves al elke keer mooie foto's staan en ik dacht ik zal eens op je site kijken.
    Wat een aventuur zeg en wat een mooie verhalen wow wat een lef heb jij.
    Nou geniet ervan maar dat komt wel goed als ik dat zo lees en misschien komen we elkaar nog wel eens tegen in nederland.

    groetjes uit de peel

  • 18 Juni 2010 - 13:21

    Sam:

    Lieve Moos,
    Ik las de laatste dag in Bangkok en leuk "gedicht" op de wc. Ik wilde het onthouden om voor je op te schrijven. Helaas, vergeet ik gewoon alles! Maar ik lees dat je er wel naar leeft, en dat is eigenlijk de boodschap.
    Iets van... Geluk is als een vlinder. Als je het probeert te vangen, lukt het niet. Wanneer je stilt zit en wacht, komt de vlinder vanzelf op je zitten (en dan in het engels).
    En ik lees dat het geluk er dik en dubbel is.
    Liefs, Sam

  • 20 Juni 2010 - 17:45

    Aapje:

    schatje je hebt het goed te pakken..
    zullen we later als we groot zijn daar gaan wonen??

    geniet en dikke kus van je kleine zucht

  • 30 Juli 2010 - 10:49

    Wijnand:

    Hey Servia,

    Wat ben je toch een stoertje! Erg leuke foto’s van de avonturen welke je allemaal meemaakt! Dat pakken ze niet meer van je af.

    Groetjes vanuit Volkel!

  • 29 Maart 2018 - 22:14

    Wijnand:

    Hey, het avontuur gaat nog verder, komt er nog een vervolg??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Servia

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 233009

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

De wereld is een toverbal

Landen bezocht: