Extra blogje... - Reisverslag uit Khu Phố Ba, Vietnam van Servia Brand - WaarBenJij.nu Extra blogje... - Reisverslag uit Khu Phố Ba, Vietnam van Servia Brand - WaarBenJij.nu

Extra blogje...

Blijf op de hoogte en volg Servia

11 Mei 2016 | Vietnam, Khu Phố Ba

Maandag 10 mei - in het vliegtuig ...
Omdat de reviews voor mijn vorige blog niet bijzonder goed waren, hierbij op speciaal verzoek een uitgebreidere versie (voor de liefhebber) over onze fijne tijd in Hoi An. Komtie Marieke ;)

Vandaag vliegen we naar onze vrienden uit Nederland, zet de deur maar open familie Dekkers de rust is weer voorbij het volgende bezoek arriveert... Met ontzettend veel mooie herinneringen aan Hoi An vertrekt 's ochtends ons vliegtuig naar HCMC. Een week in Hoi An was zeker niet te lang, echt een fijne plek om te zijn en nog terug te komen. Een kleine terugblik..

Een van onze dagen in Hoi An maakten we een fietstour met een gids. Rosa een speciale kinderstoel achterop bij Florian en alledrie een blitse helm op, maar Rosa vindt het niks dat ding op d'r hoofd. Met een gezellig groepje (Australiërs - sympathieke mensen zijn dat trouwens - New Zeelanders en Engelsen) bezoeken we een paar van de omliggende eilanden. We fietsen dwars door de groene rijstvelden, hobbelen met onze te kleine fietsjes over een floating bridge (vooral blijven doortrappen om niet in de gaten te blijven steken) en voor sommige stukjes maken we een oversteek met een boot (fietsen voor op de boeg). De natuur is erg mooi, de mensen die we ontmoeten heel vriendelijk, ze leven eenvoudig maar in gezellige huisjes en gezellig met elkaar. De gids verteld ons op een leuke manier met een vleugje humor over de vele vormen van handarbeid in Vietnam. We bezoeken een scheepswerf(je) waar houten boten worden gebouwd, we nemen een kijkje bij lokale mensen waar rijstwijn wordt gebrouwen en waar ze volledig zelfvoorzienend zijn, verder zien we hoe matten worden geweven en baskets worden gemaakt. Rosa vermaakt zich prima, ze speelt tijdens onze stop, haar slaapje deze keer achterop de fiets en het laatste stukje zelfs in bed van een lokale familie waar we even pauzeren. Het is heerlijk om te reizen met zo'n makkelijk meisje.

De meeste van onze dagen in Hoi An beginnen voor mij met wat baantjes zwemmen terwijl de vogeltjes fluiten en de orchideeën, de rozen en andere mooie bloemen rondom het zwembad voor een aangename geur zorgen. Daarna de rest van 'the family' uit bed halen voor ontbijt gevolgd door het spetteruurtje(s) voor Rosa. Ze vindt het zwembad fantastisch!! Zodra haar ogen opengaan is het eerste wat ze zegt "sjemmuh?!". Na het zwemmen gaat ze even slapen in haar ledikantje op onze kamer (aan het zwembad) en hebben wij tijd om even zelf te relaxen, lunch met biertje op ons bedje in de zon. Wat een leven!

Een paar dagen geleden in Hoi An gezocht naar een professionele fotograaf die met mij op pad wilde om mij meer te leren over mijn passie voor fotograferen, zeker in deze landen. Na een tijdje zoeken op internet, e-mailen, rondvragen en bellen uiteindelijk eentje gevonden, blijkbaar een fotograaf die best bekend is hier. Hij stuurde me dit filmpje wat hij zelf maakte https://youtu.be/qYR-s_BpOA4 dat beloofde wat! Afgelopen zondag ben ik, toen iedereen nog sliep, om 5:00 met hem en zijn gele oldtimer scooter vertrokken naar de haven, om te zien hoe de vissers binnen kwamen varen en de vangst van die nacht verhandelen aan wal. Ik had ogen tekort, de nummers op mijn camera duizelden voor mijn ogen, maar dankzij hele goede tips van heb ik veel geleerd en mooie foto's gemaakt! Een perfecte ochtend.

Hoi An is eigenlijk best wel heel toeristisch, maar dat heeft ook voordelen. Mooie en hele goede restaurantjes, hele sfeervolle coffeetentjes, mooi boetiekjes voor bijzondere souvenirs of voor leuke kleding. Rosa krijgt er een leuk zwempak bij en ik trakteer mezelf op wat nieuwe kleding en schoenen. Ik moet er toch ook een beetje hip bij lopen als ik strakjes aan de borrel ga met de Dekkers!

En ondertussen zijn we daar aangekomen, daarover later meer. De tijd is namelijk al veel te kort hier. Wat een rijkdom om onze vrienden op te kunnen zoeken! We gaan genieten!




  • 12 Mei 2016 - 01:33

    Han & Marieke :

    En wat een rijkdom om jullie hier op bezoek te hebben, X

  • 09 November 2016 - 16:51

    Trudi Hendrix:

    Dag Servia & Co,

    Wat een leuke verslagen......ik ben jaloers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Servia

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 755
Totaal aantal bezoekers 233001

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

De wereld is een toverbal

Landen bezocht: