update uit Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Servia Brand - WaarBenJij.nu update uit Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Servia Brand - WaarBenJij.nu

update uit Chiang Mai

Door: Servia

Blijf op de hoogte en volg Servia

06 Juli 2010 | Thailand, Chiang Mai

Mijn plannen zijn gewijzigd (!) ik ben namelijk vandaag aangekomen in Chiang Mai.

Eergisteren is mijn ochtend in BKK weer niet gelopen zoals ik had gehoopt, stomme stad. Eindelijk begreep ik hoe het bussysteem werkt en dat dát ook dat de enige manier is om je te verplaatsen in de stad zonder opgelicht te worden. In de middag heb ik gelukkig samen met Chantal en Liselotte alsnog een tocht met een longtailboot kunnen maken over de Khlongs (bedankt meiden dat ik met jullie mee kon varen, was erg gezellig!).

De Khlongs zijn de grachten die het westen van Bangkok doorsnijden. Op deze manier kun je op een onopvallende manier het leven van de plaatselijke bevolking bekijken; honderden houten huizen op palen, oude krotten met daken van golfplaat, tempeltjes, mooie villa's achter hoge hekken, drijvende tuintjes met bloemen en kleine winkeltjes op het water. Bij de floating market meren we aan om wat te eten. Ons eten wordt klaargemaakt in een bootje en we eten de Pad Thai het in onze eigen (prive-) boot op. Het was een fijne middag, een leuke manier om het leven te zien van de Thai die wonen aan het water van Bangkok.

Omdat ik voor deze boottocht met de meiden op het treinstation van BKK belandde om hun ticket te kopen, besloot ik ook maar om een ticket naar Chiang Mai te boeken om een dag later met de nachttrein te kunnen gaan. YES, ik had weer een plan, wat een fijn gevoel. Ik zwaaide Liselotte en Chantal uit die avond en ging heerlijk zitten genieten en nieuwe plannen maken voor Chiang Mai.

De volgende dag ben ik met de bus naar Grand Palace en Wat Pho gegaan. Ik liet me niet van mijn stuk brengen door de Tuk Tuk drivers, alles verliep soepel en ik genoot van mijn dag. Heerlijk rustig aan gedaan en het Efteling-gevoel over mee heen laten komen. Heel toeristisch maar dit moet je gezien hebben, prachtig! Bij Wat Pho afgesloten met een geweldige voetmassage (bij DE bekende massageschool van Thailand) waar ik heerlijk bij in slaap viel en na 50 minuutjes weer naar buiten huppelde.

Tegen de avond kon ik nog net even gedag (welgeteld 15 min.) zeggen tegen Marco & Elise. Echt jammer dat het zo kort was... (natuurlijk wil ik thuis al jullie verhalen horen!). Ik moest rennen naar de bus om mijn trein naar Chiang Mai te halen want er was overal file in de stad.

Mijn reis in de nachttrein verliep prima. Ik had mijn eigen (schone) bed en sliep heerlijk. Dit is echt een perfecte en goedkope manier van reizen. Vanmorgen aangekomen in Chiang Mai; de tweede stad van Thailand omgegeven door groen landschap en de perfecte plek om mooie trekkingen te gaan doen en Thai te leren koken.

"reizen en ontdekken geeft een onvervalste emotionele en intellectuele kick, niet de kick van 'er als eerste zijn' van de negentiende-eeuwse Franse ontdekkingsreizigers, maar die van begrijpen, van het zien hoe samenlevingen veranderen, zich aanpassen, ontstaan, worstelen en overleven.

En er is een kick van het reizen zelf, 'een kippenvelgevoel' dat veroorzaakt wordt door het opdoen van een rugzak en het waarlijk onbekende tegemoet gaan"

- Edward A. Gargon, een jaar op de Mekong -

  • 06 Juli 2010 - 14:33

    Florian:

    Die Edward toch altijd met zijn treffende teksten ;-) ...mooie woorden!

  • 07 Juli 2010 - 12:54

    Jop:

    Hola!
    Leuk om je verhalen te lezen!
    Was inderdaad een erg gezellige nacht en voor herhaling vatbaar in het udense ochtendlicht ;)

    Wij zitten nu in Jakarta en reizen over een paar dagen verder naar Jogya!

    Geniet ervan!

  • 07 Juli 2010 - 13:05

    Klaas :

    Hee Servia,

    Leuke site. Je bent by the way een echte backpacker in hart en nieren;) !!

    Greetss Klaas

  • 07 Juli 2010 - 13:13

    Gerdie:

    Zó leuk om die verhalen over Thailand te lezen en te herkennen wat je beschrijft, omdat ik zelf ook op die plaatsen en bij die dingen ben geweest!
    Trouwens, bij de trekking rond Chiang Mai is er uit mijn groep een meisje gillend uit de provisorische dorpswc gerend met haar broek en onderbroek op haar enkels (serieus!), omdat ze de grootste spin die ze ooit had gezien naast zich ontdekte. U is gewaarschuwd...

  • 07 Juli 2010 - 20:11

    Maruschka:

    Ik dacht al...waar komen die wijze woorden opeens vandaan;-). Kus

  • 08 Juli 2010 - 21:49

    Sam:

    Lieve Moos,
    Maak je dromen waar met al die kick`s...........moet het lukken! En zo niet, is er thuis weer rust!
    Dikke X Sam

  • 09 Juli 2010 - 07:41

    Ton:

    Vandaag een prachtig citaat op de coachingskalender:

    "Veel mensen leven zoals ze televisie kijken; als het programma tegenvalt, zijn ze te belabberd om iets anders te gaan doen"

    Geniet nog lekker van alle nieuwe programma's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Servia

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 233200

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

De wereld is een toverbal

Landen bezocht: