Krung Thep - de stad van de Engelen - - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Servia Brand - WaarBenJij.nu Krung Thep - de stad van de Engelen - - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Servia Brand - WaarBenJij.nu

Krung Thep - de stad van de Engelen -

Door: Servia

Blijf op de hoogte en volg Servia

03 Juli 2010 | Thailand, Bangkok

Inmiddels alweer een paar daagjes in Bangkok. Een imponerende stad, soms zelfs overweldigend. Mocht je het in onze hoofdstad al druk en chaotisch vinden, Amsterdam is een pittoresk en schattig dorpje bij Bangkok vergeleken. De Thai noemen het 'de Stad van de Engelen', ik vind het een vermoeiende stad.

De eerste avond flink op stap geweest in een vreselijke straat die de bekende naam Kho San Road draagt. Daar 'ietsje' te dronken geworden met mijn tijdelijke kamergenoot Alice uit Australië. Ik weet niet precies wat ze in die buckets gooien, maar het is vergif! Veel alcohol is waarschijnlijk gewoon een manier van overleven geworden in deze straat. Waarom, lees verder...

Kho San Road is een straat vol met schreeuwende Neanderthalers (mannen van eind 30 die ergens zijn blijven hangen in hun leven), 'mannelijke' pubers met ontbloot bovenlijf die dronken met hun kop op de stoep vallen of overgeven in een bak met vissen die bedoeld zijn om je voeten schoon te happen (ook stom), hele kleine kindjes die rozen verkopen met een attitude (streetwise) van hier tot aan de andere kant van de wereld (NL), maar ooh zo sneu omdat ze geen kind meer zijn en geen toekomst hebben (prostitutie), jongens die rozen kopen en deze in hun (nep-) D&G onderbroek steken om er later op de avond een griet mee te versieren die overigens zo scheel kijkt dat ze denkt dat ze door twee jongens tegelijk versierd wordt, diverse soorten muziek op 1 m2 van gemiddeld 180 decibel, krukjes op straat (= cocktailbar), lichtgevende stuiterballen in de lucht, breakdancing, buckets met te veel alcohol, een cola voor Servia de dag erna, Ping Pong, massage, Tuk Tuk (oplichters), hele korte broekjes met een te lang hemd zonder BH (helemaal hot hier), Thaise vrouwtjes met een puntmuts en kralen, 32 graden met een gevoelstemperatuur van zeker 45 graden door de smog, meters bier, 'wij verkopen alcohol onder de 16', tientallen kramen met allemaal dezelfde nep-kleding (je kunt zelfs een rijbewijs, presscard of studentenpas laten (na)maken), heel veel hostels waar je 24hrs per dag niet kan slapen, maar je komt hier ook niet voor meditatie waarschuwt de Lonely Planet. Kortom de ontmoetingsplaats voor veel reizigers. Maar ik ben er helemaal klaar mee.

Gisteren heb ik gelukkig samen met Loes, een leuke meid uit Arnhem, voetbal kunnen kijken. Wauw, toch niet de geloven wat Nederland geflikt heeft? Er liep een lange oranje polonaise door Kho San Road, dat was natuurlijk wel super leuk! Wat een geweldige overwinnning, wie had dat gedacht dat Brazilië naar huis zou gaan?

Vandaag verhuisd naar Shanti Lodge www.shantilodge.com (bedankt voor deze tip). Deze middag heb ik geprobeerd om een tour te maken met een Tuk Tuk, maar deze oplichters hebben ook mij te grazen genomen en ook ik belandde dus toch in te veel winkels waardoor ik niet alles heb kunnen zien wat ik zou willen waaronder The Grand Palace en What Pho (de tempel van de liggende Boeddha). Morgenmiddag maar met de taxi er naar toe voor poging twee, nadat ik de Floating Market heb gezien.

Mijn plannen zijn om maandag weg te gaan uit Bangkok, naar Kanchanaburi voor de watervallen, olifanten en the bridge over the River Kwai. Voordat ik naar de eilanden van Thailand vertrek, staat Cambodja nog op mijn lijstje voor een bezoekje aan Ankor Wat. Het noorden van Thailand ligt op de weg naar Laos, mijn plan is (nu) om dat later te doen zodat ik langer kan relaxen op de eilanden. Ik merk namelijk dat het reizen soms best vermoeiend is, zeker in een drukke stad als Bangkok waar ik steeds verdwaal.

Vanavond maar eens aan mijn boek beginnen 'een jaar op de Mekong', daar sjouw ik nu al zolang mee rond.

- Marieke, fijne verjaardag en nogmaals PROFICIAT! -

  • 03 Juli 2010 - 12:58

    Nienke:

    Hahahaha hoe herkenbaar is dit!! Gezellig kohsanroaden :)
    Ga maar lekker naar de watervallen, das beter toeven!
    x

  • 03 Juli 2010 - 13:31

    Sam:

    Moos,
    Ik zeg niet meer en niet minder, dat is Koh San Road! Leuk geschreven.

  • 04 Juli 2010 - 10:23

    Marco En Elise:

    Hey Servia! Wij komen morgen, maandag dus, weer aan in Bangkok! zou super leuk zijn al s we nog samen een biertje zouden kunnen doen! Ik check vanavond mijn email nog wel ff om te checken of je er nog bent morgen. Wij komen rond 15uur aan op het vliegveld!
    Gr Marco en Elise!1 xx

  • 05 Juli 2010 - 10:12

    Yvonne:

    leuk dat je boek gaat schrijven ;-)
    ps bangkok is een hell..
    grand palace ook, niets geloven daar , wat ze ook zeggen, zelf gaan kijken of het zo is..
    maar zo t elezen begin je al aardig te acclimatiseren en de gebruiksaanwijzing te kenne. de tourist police zijn ook oplichters trouwens. ze kunnen wel lekker masseren voordat ze je belazeren..
    kanchanaburi is gaaf, neem een drijvens huisje op het water..
    vind een recente lonelyplanet en ontdek helemaal achter in dat je zusje erin staat..
    heeft te maken met de oplichters bij kachanaburi..
    het museum by the bridge over the river kwai is wel aardig..
    steek over de rails de rivier over, staat een leuke baby olifant welke je voor 3 baht baby-banaaantjes kunt voeren..
    pas op voor de apen bij de watervallen, zijn leipo's
    ik ben tot het 6e level gekomen, ik daag je uit om tot het 7e te gaan..
    huur een brommer/motor en sjees er met 90 naar toe, wel links rijden en oppassen
    zwempak mee.. en jezelf schoon laten eten door de vissen
    beetje vreemd maar wel lekker

    mhh LOVE AZIE!!
    ps altijd een betalingsbewijs vragen als je voor de drijvende huisjes gaat..

    kachanaburi is mooi!!!!!!!!!!!
    xxxxxx
    leuke herinneringen aan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Servia

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 233192

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

De wereld is een toverbal

Landen bezocht: