Tijd voor palmbomen! - Reisverslag uit Playa Santa Lucía, Cuba van Servia Brand - WaarBenJij.nu Tijd voor palmbomen! - Reisverslag uit Playa Santa Lucía, Cuba van Servia Brand - WaarBenJij.nu

Tijd voor palmbomen!

Door: Servia

Blijf op de hoogte en volg Servia

29 Juli 2011 | Cuba, Playa Santa Lucía

Na een lange tijd zonder internet, is het ons eindelijk gelukt om een all inclusive hotel binnen te sluipen om weer wat nieuws uit Cuba te brengen...

Inmiddels zijn we aangekomen op Playa Santa Lucia, dit ligt 110 ten zuiden van Camaguey (voor degene die het graag even op de kaart opzoeken), waar we ook een paar nachten zijn geweest. Een paradijs voor watersporters en met het op een na grootste koraalrif te wereld. Er schijnen hier flamingo's rond te lopen en dolfijnen tot dichtbij het strand te kunnen komen. Verder niks te beleven hier, alleen maar genieten op een wit strand onder palmbomen, heerlijk even bijkomen van het reizen door dit bijzondere land.

Nadat we Stijn en ik in Trinidad nog even een spoedcursusje Salsa hadden genomen, waren we klaar voor de carnaval in Santiago de Cuba. In de woonkamer van een Cubaans danspaar, leerde we in 1 uur tijd de fijne kneepjes van de Salsabewegingen. Meubels gingen tegen de muur een serieuze zaak. Het zweet gutste uit van mijn lijf en ik danste de blaren onder mijn voetzolen. De heupen waren los, Santiago here we come!

De carnaval was geweldig. De mannen dronken het lokale bier (erg cheap omdat het niet het volledige proces heeft doorstaan, het wordt getapt uit grote biertanken onder houten kraampjes), ik deed alsof ik ervan dronk als de Cubanenen aandrongen om mee te doen en hoopte dat de darmen van de mannenn die nacht niet zouden gaan protesteren. De sfeer carnaval is ongeveer zoals bij ons, iedereen op straat, veel lachen, dansen, zuipen en gek doen. Maar dan met heerlijke muziek (misschien kunnen we een kleine revolutie mogelijk maken ten aanzien van het NL-carnaval.. ruilen we de hoempapa muziek in voor de 3kwarts Salsa, lijkt me heerlijk.

Van Santiago reizen we door naar Baracoa, met een taxi omdat de bus maar niet komt opdagen. Een oude Amerikaan uit de jaren vijftig brengt ons naar deze prachtige streek, ingeklemd tussen zee en bergen. Ontzettend groen. Hier doen we een prachtige hike door het Parque natural Alejandro de Humboldt (Unesco).

Wordt (snel) vervolgd (mijn tikken zijn bijna op)...

kus uit Cuba


  • 30 Juli 2011 - 03:46

    Nachtzuster:

    Ik doe mijn ogen dicht. . .gaat vanzelf in de nachtdienst. En droom dat we samen door de straten dansen, zon op ons bol en alleen maar lachen !
    Jij brengt mij in warme sferen.
    kiki viert morgen haar 3e verjaardag binnen dus dan weet je weer genoeg.

  • 30 Juli 2011 - 16:23

    Kleine Zuster:

    KLINKT ALLEMAAL GEWELDIGE grote zuster.. geniet ervan.. hier is het ook nog steeds laagseizoen qua weer.. hopelijk zonneschijn op solar aankomend weekend..
    mis joe.. doe stein en florian de houtjes van me .. en neem er zelf ooke en paar.. ps
    dans voor mij ook een rummetje op straat
    xx kleine zuster

  • 31 Juli 2011 - 20:25

    Sylvia:

    Ola,
    Leuk weer even van jullie te lezen. Wat heerlijk.... genieten op witte stranden, hmmmmm.
    Hasta luego!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Servia

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 233024

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

De wereld is een toverbal

Landen bezocht: