The A-team naar Bukittinggi - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Servia Brand - WaarBenJij.nu The A-team naar Bukittinggi - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Servia Brand - WaarBenJij.nu

The A-team naar Bukittinggi

Door: Servia

Blijf op de hoogte en volg Servia

16 Juni 2010 | Indonesië, Batavia

2-0 voor Nederland!! Ook wij hebben het gevolgd, gezellig in de kroeg in Melakka samen met een groepje Nederlanders.

Gisterochtend om 10.00u met de boot vanuit Melakka vertrokken naar Sumatra. Rond de middag kwamen we, voorbereid op ALLES, aan in een totaal andere wereld die Indonesië heet.

De mensen hier zijn zo ontzettend behulpzaam en volgens mij zijn wij op dit moment de enige toeristen op Sumatra. Het lijkt of iedereen op ons heeft zitten wachten (wie kijkt nou naar wie?).

Welcome to Indonesia!

We zijn hier terug in de tijd. De wegen zijn nauwelijks begaanbaar, stalletjes langs de kant van de weg, verschillende geuren die we niet thuis kunnen of willen brengen, troep langs de weg en vreselijk vieze toiletten! Maar we kunnen het handelen, wij zijn niet zomaar uit het veld te slaan.

Een the A-team busje heeft ons in 12 uur naar Bukittinggi gehobbeld. Samen met nog een paar lokale reizigers was het busje verder opgevuld met dozen, tassen, eten en diverse postpakketten.

Om 4.00u in de nacht kwamen we aan in een totaal verlaten stadje dat Bukittinggi heet, maar het hostel was nog gesloten. We waren doodmoe, hadden honger en voelde ons zo vies. Deze busrit staat vanaf nu met stip op 1 van mijn zwarte lijst(je). Gelukkig konden we de chauffeur duidelijk maken dat wij niet op straat wilden wachten. We stelden voor om nog even een stukje mee te rijden om de laatste locals naar huis te brengen om zo de tijd wat te doden. Uiteindelijk kwamen we nog veel te vroeg aan bij het hostel, de eigenaar deed nog niet open, dus mochten we een uurtje in het the A-team busje slapen van de chauffeur, zo aardig.

Vandaag tot de middag geslapen, we waren gesloopt. Daarna een wandeling gemaakt door Bukittinggi om te acclimatiseren. We zijn er nu al van overtuigd dat het geweldig gaat zijn in Sumatra!

Morgen gaan we met 2 locals een motorbiketour doen, de volgende 2 dgn gaan we een trekking doen door de jungle met een bezoek aan een dorpje; kijken hoe de mensen hier leven. Misschien nog een vulkaan beklimmen en heel misschien 5 dagen een stam bezoeken op het eiland Siberut. Het moet heel bijzonder zijn om daar de Inheemse mensen van de Mentawai te ontmoeten die in totale isolatie leven, in volledige harmonie met de natuur en nooit in contact komen met de moderne wereld.

Het lijkt me ontzettend gaaf om dit ook mee te maken! We zullen zien ...


  • 16 Juni 2010 - 13:37

    Viktor:

    En ik mag mee :D
    Vrouw, we gaan het beleven, heb er heel veel zin in!
    KUS

  • 16 Juni 2010 - 14:27

    Stijn:

    Tussen het maken van mijn rapporten en de voorbereidingen van mijn oudergesprekken door, droom ik weg bij jouw verhalen. Mens, wat maak je me jaloers....
    Heerlijk!!!

    x Stijn

  • 16 Juni 2010 - 14:40

    Bianca:

    Hoi Servia,

    ik ben inmiddels ook een van jouw trouwe volgers! Nu je op Sumatra bent geland moet ik echt meteen reageren. Want ik zeg Siberut: doen!!! ik ben hier in 1997 geweest en het is tot op de dag van vandaag mijn mooiste reiservaring ooit geweest. Met een groep van 10 backpackers en 2 gidsen zijn we een dag of 5 door de diepe jungle van het tropische eiland Siberut getrokken. Bepakt en bezakt met de voorraad eten voor de groep en wat eigen spullen lopen van dorp naar dorp waarbij je overnacht bij de Mentawi mensen. Doen, Servia. Het zal een hoogtepunt worden van jouw reis!

    Geniet van alles,

    Groet,
    Bianca

  • 16 Juni 2010 - 19:09

    Maruschka:

    Blijf vooral ook je foto's op hyves zetten dan kunnen we die overslaan als je terug bent en meteen naar de kroeg;-).

    Super allemaal! Geniet!
    Kus

  • 16 Juni 2010 - 19:58

    Ton:

    Schitterend om te lezen wat je mee maakt en de plannen die je maakt.
    Je weet het erg leuk te beschrijven, sommige dingen zie je zo voor je.
    Op afstand genieten we mee! Nog veel leuke ervaringen toegewenst!

  • 17 Juni 2010 - 00:06

    Mark:

    Mentawai eilanden zijn trouwens paradijsjes!

    Mark (vriend van Elze)

  • 17 Juni 2010 - 09:10

    Anke En Benthe:

    Even iets over het leven hier: tussen de poepluiers door bedenk ik wat ik zondag op de bbq ga gooien voor mijn verjaardag. Geef ik Benthe 1000 kusjes en doen we nog een wasje.
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Servia

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 233024

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

De wereld is een toverbal

Landen bezocht: