Viktor & Rolf in Melaka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Servia Brand - WaarBenJij.nu Viktor & Rolf in Melaka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Servia Brand - WaarBenJij.nu

Viktor & Rolf in Melaka

Door: Servia

Blijf op de hoogte en volg Servia

13 Juni 2010 | Maleisië, Malakka

Deze middag aangekomen in Melaka, waar mijn reismaatje Nienke stond te zwaaien bij de bushalte. Melaka is echt een super leuk stadje!

De stad heeft diverse mooie bezienswaardigheden; die de grote geschiedenis van de stad duidelijk weergeven. Zo heb je er bijvoorbeeld de St. Paul's Church; eerst een kerk voor de Portugezen; later een begraafplaats tijdens de Nederlandse bezetting. Porta de Santiago werd ooit door de Portugezen gebouwd als burcht ter bescherming tegen aanvallen van de Nederlanders. Er is niet heel veel van overgebleven na de diverse oorlogen, maar de ingang is nog wel overeind gebleven. De Nederlandse gouverneur liet het Stadthuys bouwen, een prachtig gebouw met duidelijke Nederlandse trekjes. Naast het Stadthuys staat de Christ Church, waar je nog meer duidelijk de Nederlandse bouwstijl van die tijd in terug ziet komen. Andere bekende plekken in Melaka zijn Jonker's Street, Bukit China, Kampung Keling Mosque, Cheng Hoon Teng temple, de Portugese settlements en de scheve St. Francis Xavier's Church.

Morgen ga ik het eens allemaal bekijken, op de fiets.

Vanavond hebben we de nightmarket bezocht en trouwringen gekocht, zodat we in Sumatra kunnen zeggen dat deze vrouwen al aan de man zijn. Maar we hebben ook hele hippe brillen gescoord (met nep glas) en gaan nu als Viktor & Rolf door Melaka. Wat een lol.

We blijven hier tot we onze Nederlandse voetbalhelden hebben kunnen aanmoedigen. De kroeg met groot scherm hebben we al gespot en morgen gaan we flyeren (gaan we zelf maken) om zo alle Nederlanders in Melaka naar dezelfde kroeg te lokken. De wedstrijd is lokale tijd om 19:30u, wat een gezelligheid!

Op 15 juni vertrekken Viktor & Rolf met de boot naar Sumatra.

Wordt vervolgd...

• 13 Juni 2010 - 16:20

Irma:

Hey Servia, wat ben je met een geweldig avontuur bezig. Ik mailde je op het werk en kreeg een berichtje terug dat je pas eind augustus terug was. Ik dacht dat het een foutje was in de datum.... maar nee. Super om je verhalen te lezen.

Geniet van elke dag en al het moois.

Groetjes,
    Irma

• 13 Juni 2010 - 19:33

Christel:

Wauw Servia, wat heb jij in deze korte tijd al veel meegemaakt/gezien! Echt super gaaf!
    Geniet van alles, deze ervaring zit vast in de pocket!!
    Heel veel plezier en geniet van alles!

X christel

ps. nice kapsel, super gaaf!

• 14 Juni 2010 - 17:45

Anke En Benthe:

En was het voetballen naast de 2-0 bij jullie een succes na het flyeren? Ik lees het wel weer in je volgende nieuwsflits.
    Kus

• 15 Juni 2010 - 18:51

Babbe:

Ja! Ben eindelijk bijgelezen. Niet aan poetsen toegekomen. Haha! Wat klinkt het allemaal fantastisch. Mmm! Mail je snel. Dikke X

• 15 Juni 2010 - 18:59

Kim: